hej H, jag tror inte det finns ngn sådan sammanställning. Om du hittar får du gärna tipsa oss här på fråga SYV.
    För det första så finns det eftergymnasiala utbildningar även i andra skolformer än högskola-universitet, t.ex inom yrkeshögskola: www.yhguiden.se och jag känner inte ngn yh-utbildning som skulle  kräva fysik2.
    De utbildningar - i Sverige - som kräver Fysik2 är:
    läkarprogrammet, tandläkarprogrammet, veterinärprogrammet, marinbiologiprogrammet, högskole- och civilingenjörsprogrammen + finns ett antal kandidatprogram inom fysik, i första hand, men kan också finnas inom kemi och matematik som kan för särskild behörighet kräva fysik2. Behörighetskraven kan också förändras, ex. för några få år sedan krävde utbildning till Optiker på ett av lärosätena bl.a godkänt betyg i fysik2, men inte samma utb. på ett annat lärosäte - sedan blev den en förändring och ingen utbildning till optiker kräver nu fysik2 (uppgift från januari 2021).