lolo

    Hej jag går i år 2 på natur och är väldigt tveksam på vad jag vill bli i framtidedn. Skulle absolut bara kunna jobba inom vården. Apotekare/receptarie var mitt drömjobb men nu tvekar jag för jag vet inte om jag vill jobba med det livet ut. Jag älskar människokroppen, sjukdomar, läkemedel... Vad kan jag bli? Läkare är jättesvårt, det är en mycket hög antagning i Sverige och i utomlands är det på engelska, vilket jag ej klarar av! En till fråga vad kan jag göra för att höja mina betyg, förutom högskoleprovet såklart.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej! På https://www.framtid.se/yrken/halsa-sjukvard ser du 144 stycken yrken inom vården .
    ang. Höja betygen - du kan söka till allmänna kurser på folkhögskolorna för att läsa mot omdöme om grundläggande behörighet. Du kan annars samråda med Syv på komvux- om du ej har Max i meritpoäng kanske du kan på komvux läsa kurser som ger meritpoäng. Ännu ett alternativ är Prövningar.