Henrik
    Jag är ute efter ett jobb utan fast arbetsplats.

    Mitt nuvarande mål i livet är att låsa upp tid och plats, utan att göra anspråk på min lön. Som exempel vill jag har möjligheten att åka till (bäst/)västkusten och fiska några veckor under våren, spendera juli månad i Varberg eller spendera några veckor under hösten på Hawaii. Jag är fullt övertygad om att jag får mer gjort på mindre tid om jag kan disponera min tid själv, och ta mig bort från de öppna kontorslandskapens ineffektiva möten, kaffepauser och övriga tidsfördriv.

    Jag har inget emot att ha ett kontor att återkomma till men en anställning som kräver att jag inställer mig 8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan, 47 veckor om året på en fysiskt plats går stick i stäv med mitt ovan ställda mål om ökad frihet.

    Vilka jobb kan utföras via dator och internet, utan konstant fysisk närvaro?
    Just nu tittar jag på IT-branchen och utbildningar inom webbutveckling, systemutveckling, e-handel med mera.

    Tack på förhand.

    / Henrik

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Titta närmare på yrke Konsult.

    Man kan bli konsult inom alla branscher, t.ex IT-konsult eller Lönekonsult.