Hej Daniela;

    Almega auktoriserar (ger "kvalitetsstämpel") till företag, bl.a till utbildningsföretag och inte till enskilda utbildningar. På utbildningsforetagen.se kan man se vilka Utbildningsföretag som är medlemmar hos Almega och vid de namnen på förtag som är auktoriserade står det som en sort "kvalitets-stämpel".
    Enligt vad jag vet, så har auktorisationen genomförts i april 2018 och gäller tillsvidare (med kontroller då och då, "stickprov"...).

    Det är alltså Anordnare av utbildningar (skolor/huvudmän för utbildningar) som får auktorisation av Almega och inom yrkeshögskolan så är det, enligt vad jag kan se, följande anordnare som idag (maj 2019) har den kvalitets-stämpeln:
    Berghs School of Communications
    GTC
    Creando
    FEI
    Humanus
    IHM Business School
    Kompetensutvecklingsinstitutet
    Lernia
    Montico
    Medieinstitutet
    MedLearn
    Newton Kompetensutveckling
    Hermods
    Yrkesakademin YH
    Plushögskolan: Affärshögskolan, Teknikhögskolan & Vårdyrkeshögskolan