Gabriella
    Jag vill läsa till sjuksköterska men undrar hur avgörande mitt val av lärosäte kommer att vara. Finns det något som är bättre än de andra eller spelar det ingen roll?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Gabriella!
    det finns flera utbildningar i Stockholm som alla leder till Sjuksköterskeexamen. De är lika långa och leder till samma mål.

    Det borde inte spela någon roll var man läser till sjuksköterska. Personligen skulle jag söka till den skola i första hand som ligger på kortare pendlingsavstånd och i sista hand - till den som ligger längst från min bostad. Detta pga du sparar mycket tid på att komma till och från skolan snabbare - och under 3 år samlas de "minutrarna" på hög och blir till många timmar, som du kan lägga på ngt. mer roligt/produktivt än att pendla.

    Hälsningar

    Mikael SYV