Marcus
    vilken är den högsta kursen för fysik och matte?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    inom gymnasieskolan är högsta kursen för Fysik - Fysik 3
    och för Matte är det - Matematik 5 samt Matematik specialisering /som är samlingsnamn för flera kurser/.

    Ännu svårare Fysik & Matte läser man på högskola/universitet.
    Om du vill veta vad de kurserna heter som läses på högskola/universitet eller vad de innehåller - bör du vända dig respektive institution/fakultet.

    Mvh
    Julia SYV