Marcus
    Vilken är den lättaste och svåraste kursen i engelska gymnasiet?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej, Alla gymnasieelever läser Engelska 5. Det är en obligatorisk kurs på alla gymnasieprogram.
    Engelska 6 läses på de högskoleförberedande program och på Hotell/Turism - som en obligatorisk kurs.

    Engelska 7 ingår inte som obligatorisk i något gymnasieprogram men läses av många pga de vill kunna mer engelska och/eller pga de vill ha Meritpoäng. Engelska 7 ger 1,0 i Merit.

    Mvh
    ANNA SYV