Ida
    Hej!

    Jag funderar på att läsa ett naturvetenskapligt basår som ger behörigheten kemi 2, biologi 2, fysik 2 och matematik 4. Om jag efter basåret skulle vilja läsa ett program där man behöver kemi 1 till exempel, är jag behörig då?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Ida, om du får godkänt betyg i Kemi2, då anses du vara behörig i kemi1.