Urtė
    Hej, vad behöver man ha för behörighet för socialantrapologi programmet? Uppskattar om jag får en konkret svar, då det känns lite oklart.

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej!
    Till kandidatprogram i socialantropologi på de svenska lärosätena brukar krävas:
    Grundläggande behörighet + Samhällskunskap 1b/1a1 + 1a2 eller Samhällskunskap A.
    Samhällskunskap A är en gammal kurs som upphörde under året 2016, men om man har godkänt betyg i den, så gäller det tillsvidare. Har man inte godkänt betyg i Samhällskunskap A eller 1b, då kan man läsa kursen samhällskunskap 1b eller 1a1 och sedan 1a2 och man behöver få godkända betyg i både samhällskunskap 1a1 och 1a2 (eller i 1b).
    Grundläggande behörighet kan man uppnå på många olika sätt. Diskutera med SYV-en på komvux: visa dina betyg och be om svar om du har grundläggande behörighet. Om inte - fråga SYV-en på komvux om hur du ska uppnå grundläggande behörighet.
    Hälsningar
    Peter