Julia SYV på FrågaSYV

    Du får söka till alla de yrkeshögskoleutbildningar som du är intresserad av; yh får ta in även obehöriga. Samtidigt är det bra om du söker till komvux - att läsa matte 1, engelska 5 och svenska 2 (i första hand); det är mycket möjligt att du kan läsa på flex-distans på komvux och kan fortsätta jobba när du läser svenska, engelska och matte.
    Det kan varken sig garanteras eller uteslutas att du kommer in på en yh; det beror på hur många platser de har + vilka som söker; då varje yh gör egen antagning, sök många olika yh - för varje ansökan har du en Ny chans!
    Kika på en lista YH till Specialistundersköterska: yhguiden.se/resultat?Education.text=specialistundersköterska
    De yh till specialist-usska som ges på distans finner du på yhguiden.se/specialist-usska-distans

    Vänligen och lycka till!
    Julia