Daniel SYV

    Hej Ali, innehåll i gymnasiala kurser Matematik 1a, 1b och 1c kan du se på www.matteboken.se/lektioner/matte-1. Du kan lösa uppgifter direkt från hemsidan. Att ha en "gammaldags bok" är inte obligatoriskt. Men vill man bläddra i en riktig bok råder jag dig gå till biblioteket och låna Matemaik 1 eller Matemaik A, som är ett gammalt namn för samma kurs.
    Det kan finnas olika matte-böcker, men innehåll i dem är mycket lik (och det spelar egentligen ingen roll vilken av böckerna man använder eller om man endast använder Matteboken.se).

    Olika lärare kan rekommendera olika böcker och det är givetvis bra att göra som läraren råder. Vi på Fråga SYV kan inte veta vilken bok just din lärare kommer att rekommendera.

    Mitt råd är att du börjar öva på matteboken.se/lektioner/matte-1 och när du träffar läraren i matte, får du besked om vad just hen rekommenderar.

    Hälsningar
    D: