Hanna
    Hej! Vilken engelskakurs är att rekommendera av engelska A sl (går den just nu) och engelska B hl? Vill inte ta mig vatten över huvudet med engelska A om jag får samma behörighet både i Sverige och utomlands för engelska B.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Hanna!
    Det är bra att kunna så mycket engelska som möjligt men rent formellt, så blir du behörig till högskola i Sverige om du läser A, standard level i Engelska.

    Ang. utomlands kan inte jag uttala mig för att "utomlands" är väldigt många olika länder och olika nivåer på utbildningarna. Kan hända att någonstans i något land till någon utbildning så krävs det kunskaper som en kurs B, high level - ger.

    Hälsningar
    Mikael SYV