fowsia
    Vilken gymansiet ska jag börja i för att kunna höja betygen??

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det finns nog inget lätt svar på den frågan. Först och främst ska du gå ett program som du gillar och som känns realistiskt och klara av sedan bör du fundera över vad du tror du behöver för att kunna läsa upp till de högre betygskraven och kanske göra upp en lista på vad du kommer på. Ska det vara en liten skola med få elever eller vill du gå i en stor skola med många elever? Hur lång ska resvägen vara - måste jag ha kort resväg för att hinna hem och läsa läxor? Vill jag ha självständiga studier eller vill jag ha det mer traditionellt där jag får instruktioner och uppgifter från lärare som hela tiden finns där? Det finns många viktiga frågor som du får ställa dig själv och till skolorna.

    Lycka till!/Lena, Syv