Aurora
    När jag går ut gymnasiet vill jag plugga på Oxford University i England. Jag har inte börjat gymnasiet än och undrar vilken inriktning som skulle fungera för att sedan kunna fortsätta till Oxford? - de har ju inte samma system i England...
    Om jag skulle gå natur inriktningen ( på gymnasiet) så vet jag inte om mina betyg skulle bli tillräckligt höga för Oxford (jag gillar inte matte särskillt mycket). Jag planerar att plugga Litteratur eller engelska i England, som är ett av mina A-ämnen, samhälle, svenska och spanska är jag också bra på.

    Vilen linje skulle vara bäst?

    Tack!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Aurora!

    Jag rekommenderar att du tittar på IB, som är ett internationell gymnasieprogram - samma utbildning som finns i många olika länder. Läs på http://www.gymnasieguiden.se/program/IB

    Det är, enligt min åsikt, det bästa alternativet om du vill läsa på eftergymnasial nivå utomlands.

    Med vänlig hälsning
    Mikael