Mikael SYV på FrågaSYV

    Nej, inga formella fördelar men det är bra att testa läsa några juridiska kurser, så man blir ännu mer säker på att i framtiden vilja satsa på juridiken.
    Jämför gärna Programplan för EK med Programplan för SA.
    I EK/inr.juridik och i alla inriktningar på SA ingår de kurserna som krävs för särskild behörighet till juristprogrammet på högskolenivå, men ingår ej (som obligatoriska) några kurser som kommer ge meritpoäng, alltså finns det lika stor chans att få läsa kurser för meritpoäng, om man går på EK/jur eller på en valfri inriktning på SA.
    Info om meritpoäng för de som läser mot examensbevis - var god se gymnasieGuiden.se/merit

    • : Stort tack för informativt svar. Med vänlig hälsning, Catarina
    • Mikael : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!