Martina
    Jag är en tjej som snart ska börja 8:an. Jag vet att det kanske inte är någon jätte brådska ännu men jag har ingen som helst aning om vad jag vill bli när jag blir större. Jag har medelbetyg vilket inte är så bra, men nu i 8:an ska jag kämpa för att höja betygen. Mina favorit ämnen i skolan är matte, engelska, svenska och samhällskunskap.
    Vilken linje ska jag ta när jag börjar gymnasium? Jag tycker att samhällsvetenskapsprogram och ekonomiprogram låter intressant.
    Naturvetenskap är jätte svårt för mig, eller mitt slutbetyg i 7:an var F. Så vill gärna inte välja ett program där det är mycket NO.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, kul att du ändå funderar på gymnasiet och olika vägar trots att det är en stund kvar! Men som du skriver så har du inte så jättebrådis så bli inte stressad utan tänka i lugn och ro. Jag tycker du svarar ganska bra på din egen fråga - det verkar ju som att det är Sam och Ekonomi som du ska kika lite extra på - i varje fall så här i början. Du kan kika lite på vilka kurser man läser på de olika programmen här på Gymnasieguidens hemsida eller här http://www.gyantagningen.se/gymnasieprogrammen/programguide.html

    /Lena, Syv