Max
    Vilken gymnasielinje ska man välja om man vill bli väg och vatteningenjör?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det känns som om ett Teknik eller ett Naturvetenskapsprogram kan vara lämpligt och kika på - dom båda programmen ger behörighet att söka vidare till t.ex. denna utbildning http://www.chalmers.se/sv/utbildning/program-pa-grundniva/Sidor/Vag-och-vattenbyggnad.aspx

    /Lena, Syv
    ...jag skulle säga Naturvetenskapsprogrammet med naturinriktningen - där får du alla behörighetskurser. Du kan även gå andra inriktningar och välja till de kurser du behöver via valbara kurser men på naturinriktningen så får du per automatik alla. /Lena, Syv
    • : Tack, vilken naturvetenskapslinje är mest lämpad för den inriktningen?