hannin
    Hej!
    Jag ska börja gymnasiet nu i höstterminen. Jag har funderat på att ändra mitt gymnasieval, eftersom jag blev intresserad av juridik istället. Vilket gymnasieval ska jag välja för juridik? Jag har hört att man läser ekonomiprogrammet, men jag är inte så intresserad av ekonomi, finns det ett annat gymnasieprogram som man kan välja för juridik? Om det är samhälle i så fall vilken inriktning? Kan jag välja betende?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det stämmer att det är Ekonomiprogrammet som har en inriktning med juridik men om du inte är intresserad av resterande kurser som kanske du ska fundera ett varv till. På Samhällsvetenskapliga programmet - spelar nog ingen roll vilken inriktning - så kan skolor som även har Ekonomiprogrammet ha tillgång till olika juridikkurser via det Individuella valet. Kanske det är ett bättre alternativ. /Lena, Syv