Julia
    Hej, jag går en hudvård och massage linje på gymnasiet och funderar på vad jag ska göra efter studenten. jag skulle vilja jobba med hudvård, med ekologiska och naturliga produkter. jag skulle vilja göra något eget typ skapa min egen hudvårds serie eller salong med bara naturliga produkter. eller kanske typ forska vad naturliga produkter egentligen kan användas till och hitta nya bättre sätt att hjälpa personer med hudvårds problem. Jag skulle även vilja jobba med att få bort djur från all forskning inom hudvård. vilken utbildning/yrke tror du skulle passa mig efter gymnasiet? framtiden är väldigt viktig för mig jag vill ha ett bra jobb och tjäna mycket pengar!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ursäkta det sena svaret men jag är utomlands och har haft lite problem med internet!

    Kul att du hittat ett område du brinner för! Det finns många olika utbildningar inom området hud/hälsa. Det jag främst tänker på är dock en utbildning till hudterapeut. Jag gjorde en sökning via denna söksida - kanske du kan hitta något intressant här http://www.studentum.se/massage-spa-hudvard-utbildningar

    /Lena, Syv