Agnes
    Jag vill utbilda mig till veterinär, och har även bestämt vilket gymnasium jag vill gå på (Lillerud), men jag vet inte vilken inriktning som är bäst. Ska jag gå NA med inriktnig djurvård, eller djurvård med NA-ämnen? Vilket är bäst?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, alla behörighetskurser du behöver får du via Naturvetenskapliga programmet med inriktning Natur. Där får du Biologi 1-2, Fysik 1-2, Matte 1-4 och Kemi 1-2 det är dessa kurser du behöver. Om du sedan läser djurvård som just Lillerud har som profil eller någon annan profil spelar ingen roll - se bara till att ha dessa kurser. /Lena, Syv