Frederik
    Hej,
    Om man vill bli spelutvecklare eller programmerare vilken inriktning skall man då välja i Teknikprogrammet?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj - svår fråga. Det finns nog både de utbildningar som kräver att man gått Teknikvetenskap men även många där det räcker mer att ha gått Information och mediateknik eller annan inriktning på Teknik. Det är svårt att säga generellt vilken som är bäst. Men går man inte Teknikvetenskap utan annan inriktning på Teknikprogrammet så kan man oftast läsa till högre kurser inom matte och fysik inom programfördjupningar eller inom Individuella valet under de tre år man gå gymnasiet. /Lena, Syv