Anna
    Hej, jag ska börja 9an till hösten, och jag vill nog bli förslagsredaktör , och jag undrar vilken inriktning inom den humanistiska linjen borde jag välja? Kultur eller språk?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, rent spontant så skulle jag säga att kulturinriktningen passar bäst eftersom den innehåller relevanta ämnen för din tanke om vidare studier till förlagsredaktör. Båda inriktningarna ger dock behörighet att söka till högskolan. /Lena, Syv