Noa
    Har länge velat jobba med något inom djur och natur. Dock inte som veterinär eller på zoo (då jag inte vill jobba med djur som bara används för underhållning). Djur intresserar mig väldigt mycket och speciellt de som man inte stöter på ofta. Hade tänkt kunna jobba något volontärarbete men hur startar man? Älskar även matematik och vill jobba med något inom ingenjörsutbildningarna. Går tredje året i gymnasiet på naturvetenskapsprogrammet. Vilken utbildning skulle passa mig?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!

    Jag föreslår att du tittar lite närmare på http://www.saco.se/studieval--karriar/studieval/yrken-a-o/djurskyddsinspektor/ yrket Djurskyddsinspektör.

    Ang.volontörstjänst så kan du söka info på internet för att vi inte har någon speciell info om volontörstjänster som inte finns på nätet. Du vet ju bättre vilka länder du är intresserad av och vilka villkor som skulle passa dig. När du hittar flera alternativ, kan vi hjälpa dig jämföra dem med varandra för att fatta beslut om vad du vill satsa på i första hand.

    Kika också på följande sidor: www.ingenjorsvagen.se

    www.framtid.se

    www.studera.nu

    www.yhguiden.se

    Önskar dig lycka till!

    mvh Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare