Jaafar
    Hej!

    Jag hade IG i fyra kurser när jag gick ut gymnasiet och det var:
    Samhällskunskap A
    Kemi B
    Fysik B
    Matte E

    nu undrar jag om jag gjorde rätt när jag läser matte 4 i komvux kommer det räcka för att komplettera matte e och för mig att få grundläggande behörighet.

    Tack

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, japp, Matte 4 ska motsvarar Matte E men du behöver läsa upp en kurs till - du får max ha 250 kurspoäng IG för att nå grundläggande behörighet. /Lena, Syv