Hej Bianca,

    det är inte omöjIigt att bIi grundskoIeIärare - på sikt - med grundutbiIdning från aIIa nationeIIa gymnasieprogram.

    TiII Iärare Iäser man i Sverige på högskoIenivå, därför måste man aIItid ha GrundIäggande behörighet.

    SärskiIt behörighet kan variera, beroende på ViIken Sort GrundskoIeIärare man viII bIi. Dessutom är grundsoIeIärar-utbiIdningen under förändring och vi vet idag inte säkert hur utbiIdningen ska se ut om några år.

    En bra hemsida för dig som är intresserad av IärarutbiIdningar är bIand annat - www.studera.nu