Amanda
    Hej , jag går just nu samhälle , samhälle ekonomi.
    Men jag har insett att det inte är rätt program för mig. Och just nu funderar jag på att byta till fotografiska bild. Men jag undrar ifall man kan läsa någonting om djur på högskolan då? För min dröm är att jag vill rädda djur och rädda människor som behöver hjälp som tex fattiga. Men jag vet liksom inte riktigt vilken linje som passar mig för att jag ska kunna jobba som tex djurräddare eller starta något eget för att rädda både djur och mänskligheten? Och vilket program man borde välja på högskolan isåfall?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, du ställer en mycket bred fråga. Socionom eller veterinär? Expert på mänskliga rättigheter eller marinbiolog? För att söka till socionom eller jurist är du på rätt program, SA. För veterinär och marinbiolog är det NA, natur, du bör läsa. Annars så finns det exempel när folk jobbar på kvinnojouren eller djurhem med alla möjliga utbildningar. Som egen företagare bestämmer du själv vad du behöver för utbildning eller så kan du anställa folk med rätt utbildning i ditt företag. Se på www.framtid.se/professions/ vilka yrken som finns. Med vänlig hälsning, Mikael