Nathalie
    Hej! Jag vill bli fastighetsmäklare när jag bli äldre och mitt gymnasieval närmar sig med bara några månader ifrån. Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska gå för linje. Vilka linjer kan man gå för att sedan kunna plugga vidare som fastighetsmäklare på högskolan? Jag vet att detta kräver Matte3 men vilken linje..?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det låter som om Ekonomiprogrammet med antingen juridik eller ekonomi skulle passa dig. Här kan du läsa mer http://www.gymnasieguiden.se/#!/program/ekonomiprogrammet

    Det är ett program som lägger grunden till mycket bra kunskap som du behöver som fastighetsmäklare. Det är Ekonomi med ekonomiinriktningen som ger dig Matte 3 som du oftast behöver. Du kan även gå vilket annat högskoleförberedande program som helst om andra program skulle intressera dig- se bara till att läsa matten, /Lena, Syv