Elin
    Hej! Jag undrar ifall det finns en speciell linje på gymnasiet för skådespeleri. Alltså inte med teater som inriktning utan mer skådespeleri som i filmer, serier osv. Eller ingår det i teater? Om det finns någon linje för skådespelare, vad heter den isåfall? Och vart finns dom?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, nix, något annat program än Estet/teater finns inte som inriktar sig mot skådespeleriet. Många skådespelar har just en teater/dramautbildning i botten och har sällan gått från gatan till tv typ! Det händer väl men dock ganska sällan. Att bli en riktigt bra skådis har nog mycket att göra med utbildning och bli duktig på att härska över sina känslor och ta fram dom när det behövs på filmduken och till det behövs ofta en bra utbildning. Prata med din Syv om vilken skola just du kan välja. /Lena, Syv