Lauro
    Hej jag är en kille som är intresserad av att bli detektiv eller åtminstone jobba inom mord att lösa mord fall och undrar vilken inriktning ska jag ta sen i universitetet.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Lauro!

    Om jag förstår dig rätt, så är det Kriminolog som du vill bli. I så fall behöver du läsa kurser i Krimonologi eller Kriminologiprgrammet.

    Man kan också gå en anna väg - via utbilnding till Polis. En polis kan via interna utbildningar gå vidare till att kunna så småningom jobba som mordutredare.

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig i din studieplanering!

    Bästa hälsningar & lycka till!

    Liselotte Syv

    Liselotte