Ellinor
    Hej! Jag skulle gärna vilja veta vilken linje jag ska gå i om jag vill bli eller plugga vidare till Manikyrist? Spa & Hälsa linjen finns tyvärr inte i min stad så jag vet inte vilken linje mer som har det som "inriktning".. hjälp!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag vet att Hantverksprogrammet kan ha en inriktning med Stylist där man bland mycket annat som har med styling och göra även lär sig hur man fixar fina naglar. Det finns dock inget gymnasieprogram som helt har den inriktningen. När du är klar med gymnasiet kan det finnas en del vuxenutbildningar till Nagelteknolog - dom kostar ofta en del pengar. /Lena, Syv