Vilma
    Skulle vilja bli dietist, personlig tränare eller liknande i framtiden. Jobba med kost och träning tillsammans och kanske hjälpa någon med dessa saker. Vill också läsa om olika skador som kan uppstå i samband med träning och olika idrotter. Jobba som sjukgymnast eller liknande hade också varit kul! Barn- och fritidslinjen har en inriktning på fritid och hälsa men känner inte riktigt att det är den jag vill gå. Skulle också vilja läsa vidare efter gymnasiet.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, många skolor har en hälsopedagogisk inriktning på Vård och omsorgsprogrammet - kanske kan du kolla upp det? Barn och Fritid med inriktning Fritid kan i och för sig passa - man läser mycket av det som intresserar dig där. Ta reda på vilka kurser du läser på respektive program så du får en uppfattning om vilket program som representerar dina intressen bäst.

    Alla yrkesprogram ska erbjuda högskoleförberedande kurser. /Lena, Syv