hani
    Går i 8:an och jag vill bli pilot, vilken linje ska jag ta? (gymnasium) Hur länge ska man studera för att bli en pilot? ( en framtida fråga )

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, för att bli pilot krävs en del matte och fysik så bästa programmen kan vara Natur eller Teknik - men det går även att gå andra högskoleförberedande program - dock behöver du kunna läsa till Fysik 1 och det kan vara svårt att göra på andra program än just Natur och Teknik.

    Här kan du läsa mer om pilotutbildningen efter gymnasiet http://www.studentum.se/Scandinavian_Aviation_Academy__b2594.html

    /Lena, Syv