sandra
    Hej!
    Det är snart dags för mig att välja gymnasium, men jag har fortfarande inte bestämt mig vilken linje det ska bli. Jag vill bli jurist, advokat eller domare men jag vet inte vilken linje det är som förbereder mig inför högskolan mest. Jag har frågat olika personer och de tipsade mest om ekonomi inr. juridik och samhälle. Ekonomi inr juridik låter väldigt bra men det känns som om den linjen är begränsad. Alltså att det inte finns andra val att bli om man senare ångrar sig. Vad tycker ni?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, nejdå, Ekonomiprogrammet ger dig samma bredd rent behörighetsmässigt som Samhällsvetenskapliga programmet. Du läser dock lite mindre språk och du ska inte ha något emot de ekonomiska kurser som du även läser som t.ex Företagsekonomi och Affärsjuridik. /Lena, Syv