Loanda
    Hej! Jag har precis börjar 8:an och redan nu har lärarna börjat fråga vilken linje man vill välja! Själv vill jag ha ett jobb inom, Fn vill ha en stor inverkan i världen men jag vet inte vilken linje jag ska välja! Kan jag få hjälp? (;

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj, stora tankar om inverkan på världen!! Härligt! Viktigt att verka för FN fredsinflytande! Så ett program med en massa omvärldskunskap, språk och engelska kanske kan passa. Du kan kika på ett Samhällsvetenskapligt program - där läser säkert mycket av det som intresserar dig. Här kan du läsa mer. http://www.gyantagningen.se/gymnasieprogrammen/programguide/hogskoleforberedande-program/sa.html

    Viktigt är dock att inte stressa med gymnasieprogramsvalet. Men ju mer du tar reda på ju bättre är det - men det får ta sin tid och det har du nu när du börjar fundera tidigt - jättebra! /Lena, Syv