Sam
    Hej, jag vill antingen bli revisor eller mäklare och jag undrar: vilken linje ska jag välja?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det program jag tänker kan passa bäst är Ekonomiprogrammet med inriktning Ekonomi. Sedan är du behörig att söka olika mäklarutbildningar. Revisor tar lite längre tid eftersom du först måste både läsa ekonomi på högskolan + jobba under handledning för att sedan ta en revisorexamen - kan vara bra att veta. /Lena, Syv