Casper
    jag vet inte vilken utbildning eller linje man ska gå för att bli återvinningsarbetare?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Casper,
    läs om yrket, som intresserar dig här http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Yrke-och-framtid/Yrken-A-O.html?url=1119789672%2FYrken%2FYrkesBeskrivning.aspx%3FiYrkeId%3D66&sv.url=12.78280711d502730c1800072
    och rekommendationen för att kunna få jobb som återvinningsarbetare - angående gymnasieutbildningen är:
    1. Fordons- och transportprogrammet /inriktning Lastbil & mobila maskiner/; - i första hand
    och i andra hand
    2. Industritekniska programmet.

    Jag vet inte var i landet du bor & kan därför inte ge dig tips på gymnasieskolorna som finns nära dig, men du kan själv leta fram skolorna på http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium?query=&program=2&orientation=36&municipality_id=&variant=&sport=. VÄLJ KOMMUN i "rullgardinen" - så får du fram de skolorna som erbjuder FT, inriktning Lastbil&mobila maskiner.

    Med vänlig hälsning & lycka till!
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare