Marcus
    Vilken linje skulle ni rekommendera att gå om man vill bli it konsult? Kan man gå el energi linje sedan gå högskola?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus, det programmet som jag rekommenderar är Teknik.
    Om du går El/energi programmet, behöver du komplettera med kurser för behörighet på KomVux. Det blir väldigt svårt att uppnå behörighet till IT utbildningar på högskolenivå när man går på El/energiprogrammet.

    Mvh
    Mikael SYV