Johanna
    Jag har funderat nu ett tag, och jag skulle gärna bli kirurg i framtiden. Kan man gå någon annan linje än naturvetenskap då? Vilka skulle passa?
    Veterinär är som mitt andrahands drömjobb eller vad man ska säga. Det skulle jag också gärna bli. Kan man ta något än natur där med? Vad?
    Mvh Johanna

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, det är enbart NA, natur, som innehåller alla kurser för läkare och veterinär & om du går ngt annat behöver du läsa på KOMVUX för att komplettera. Med vänlig hälsning, Mikael syv
    Hej igen! Om du inte vill komplettera efter gymnasiet, t.ex på KOMVUX eller läsa ett naturvetenskapligt basår - så är det NA som vi rekommenderar men om det inte är så viktigt för dig att det går snabbt, kan du ta en "omväg" via Vård&Omsorgsprogrammet eller Naturbruksprogrammet. På Teknikprogrammet är det möjligt att lägga till kurser så att man blir behörig att söka till läkare och veterinär men ej kan garanteras. Återkom i fall någonting är oklart! Med vänlig hälsning, Mikael syv