Magnus
    Jag ska snart börja 9:an och då måste man ju tänka på betygen och vad man vill bli O.s.v.
    Jag vill jobba med djur! Men vet inte direkt vad..
    Jag hade velat öppna ett hunddagis eller jobba på ett när jag blir äldre.
    Men vilka betyg ska man satsa på och vilken linje ska man gå på?

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Kul att du gillar djur! Kanske kan du kika på Naturbruksprogrammet? Där kan man ofta välja inriktning hund. Om du gått Naturbruksprogrammet så blir du lite av en djurvårdare.

    Antagningspoängen kan se olika ut för olika skolor - men viktiga ämnen är matte, engelska och svenska. Dom läser du ju mycket av på gymnasiet också. Lycka till!
    • : Om man vill driva eget företag kan det väl vara bra att läsa Ekonomiprogrammet eller Handels- och administrationsprogrammet också?