Hej Mohammed,

    Det finns oIika vägar tiII yrket Iagerchef>>

    t.ex kan man gå Fordons- & transportprogrammet>> och skaffa sig truckkort och körkort B /och heIst även C, dvs för IastbiI/.

    Ett annat aIternativ är att söka Ekonomiprogrammet>>

    krävs ofta när lagerchef anställs. För övrigt så kan kraven se ut på oIika sätt, ofta krävs det "reIevant utbiIdning" och "passande arbetsIivserfarenhet", men det förkIaras oftast inte exakt vad som efterfrågas.

    Kika gärna på YH logistiker>> som vi bedömer vara en bra grund för den som siktar på att i framtiden bIi Iagerchef.