Mohammed
    Hej jag går i 9an och ska börja gymnasiet. Jag undrar vilken linje jag ska ta om jag vill jobba som trafikassistent på en flygplats? Funkar det med samhäll?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det är viktigt att skaffa korkort då man kan behöva komma till flygplatsen snabbt och även om flygbussar inte går då... körkort kan man få på Fordons-&transportprogrammet, inriktning Transport.

    Men om du skaffar dig körkort utanför gymnasiet, kan du gå ett valfritt program, ex Samhällsvet.programmet.

    Studie- och yrkesvägledare