Matilda
    Hej! Jag läser till studie-och yrkesvägledare på SU(180p) Utbildningen leder till en yrkesexamen och en Filosofie kandidatexamen i pedagogik.
    Min fråga är om jag efter att ha läst 180 p(+ kandidatexamen i pedagogik) läsa vidare nån master-utbildning, inte den som är fortsättningen på syv utan någon annan? Jag vill nämligen fördjupa mig mer inom pedagogiken.

    En fråga till: Kan jag läsa till ämnen och sedan jobba som lärare?

    Tacksam för svar. Mvh Matilda Jansson

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, kul att du läser till Syv! Visst bör du kunna läsa andra masterutbildningar inom det samhällsvetenskapliga/pedagogik-området. Dock är jag inte så uppdaterad om vilka men det borde du nog kunna få hjälp med av Syvare på högskolan och på din institution. Jag är mest uppdaterad på gymnasiefrågor och grundutbildningar på högskolan - inte så mycket på avancerad nivå tyvärr eftersom jag jobbar på gymnasienivå.

    Lärare säger du - men vilken nivå? Här kan du läsa lite om olika vägar till lärare http://www.lararforbundet.se/web/ws.nsf/documents/004667A6?OpenDocument

    /Lena, Syv