Julia SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    om behörighet beskrivs så här: "Grundläggande behörighet samt
    Särskild behörighet: Ma2a/b/c och Programmering 1 eller motsvarande.***" då går det bra att skaffa sig godkänt betyg i matematik 2a eller 2b eller 2c. Det är lättare att få högre betyg i matematik 2a, än i 2b eller 2c. Matematik 2b är mer inriktad på ekonomi och 2c - på naturvetenskap, men annars är de tre mattekurserna - matte 2a, 2b och 2c - "i princip" Samma kurs. Vill du utmana dig själv och läsa svårare matte - välj matematik 2c. Vill du läsa en enklare kurs och kunna lättare få högre betyg - läs matte 2c.
    Hänvisning/lästips: https://www.fragasyv.se/info/matematik-pa-gymnasiet
    ___
    *** så beskrivs behörighet inför den här utbildningen: utbildning/campus-varnamo/webbutvecklare-net-distans-campus-varnamo