Elev

    Hej. Jag ska läsa matte 2b på komvux om några veckor. Jag vet att jag kommer få information vid kursstart, men jag vill förbereda mig redan nu. Jag lär mig bäst genom att ha en fysisk mattebok. Vilken mattebok bör jag köpa för att läsa matte 2b på komvux? Det finns dels matematik 5000 2b, men även en bok som heter abc2 och är inriktad på vuxenstudier. Skulle den vara bättre för just komvux?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    det är undervisande lärare som bestämmer vilken lärobok som ska användas. Som SYV undervisar jag inte i något ämne och kan inte bestämma vilken bok som ni ska använda i din kurs eller ha en åsikt om vilken bok som är bättre eller sämre för just vuxenstudier. Jag vet inte om du känner till www.matteboken.se - en gratis sajt där kurserna i matte finns upplagda för repetition och för självstudier. Kika gärna på matteboken.se/lektioner/matte-2
    Vill du ha tips om en fysisk bok fråga på komvux där du anmälde dig till matematik 2b-kursen.

    Studie- och yrkesvägledare