Mats

    Pluggat ekonomiprogram på gymnasiet och funderar på civilekonom. Vad ligger medelvärdet på högskolor i storstäderna som ex Stockholm, Göteborg och linköping. Finns det någon bra hemsida att hitta sådan statistik?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Mats;
    jag tycker det är lättast att hitta den info du efterfrågar  - via www.studera.nu

    Antagningsstatistik för Civilekonomprogrammet (Linköpings universitet) säger följande: och resultat från högskoleprovet 1.20.
    BI är direktgruppen (om man ej behövde komplettera efter gymnasiet);
    BII - kompletteringsgruppen.

    I Stockholm & Göteborg erbjuds för närvarande inte Civilekonomprogrammet.
    Det erbjuds i Sverige (uppgift från november 2019) i följande städer: