Wilma

    Hej! Jag funderar på att läsa socionomprogrammet och undrar vilken naturkunskap man behöver läsa innan för att vara behörig. Jag läste i ett tidigare svar att man behöver naturkunskap 2, men jag hittar inte någon annanstans att man skulle behöva den kursen. Jag vill bara vara säker på om man behöver läsa den kursen eller inte. Tack på förhand:)

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Wilma!

    Behörighet till socionomprogrammet: Grundläggande behörighet + Matematik 2a/2b/2c, Samhällskunskap 1b/1a1+1a2, alltså Naturkunskap ingår inte i särskild behörighet till socionomprogrammet
    Det är sjuksköterskeprogrammet som kräver nk2 men inte socionom.
    Du får gärna skicka direktlänk till svaret där du läste om behörighet till socionomprogrammet. Om det finns fel i svaret, behöver vi rätta till det i så fall.

    Liselotte