Josefin
    Hej,
    Jag går just nu årskurs 9 och läser spanska. Jag är intresserad av att byta till italienska på gymnasiet och undrar därför vilken nivå det är på kursen. Alltså om den är nybörjarnivå eller om man redan ska kunna grunderna?
    • Mikael : ObS! det är långt ifrån alla gymnasieskolor som erbjuder läsa italienska (jag tror det finns totalt ca 80 gymnasieskolor av de ca 930 skolor, som kan erbjuda läsa Italienska). Vilka Ovanliga språk (bl.a italienska) som erbjuds på gymnasieskolorna runtom i Sverige - var god se https://www.fragasyv.se/info/Ovanligasprak

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej, Josefin,
    om du på gymnasiet börjar med ett nytt modernt språk - då är det Moderna språk 1, nybörjarkurs du börjar med; alltså behöver du inte ha några förkunskaper i det språket som du börjar läsa.
    Vänligen
    L.

    Liselotte