Anneli
    Jag har sökt två yrkeshögskoleutbildningar. En i Göteborg stad - pedagogisk väghandledare vid funktionshinder, och en i Smedjebacken som heter Omsorgspedagog . Bägge på 200 p. Jag har kommit in på bägge utb och nu är jag förvirrad och vet inte vad jag ska välja, måste ge besked i senast fre. Man verkar inte läsa någon dokumentation i Smedjebacken och därför undrar jag om utb i Göteborg ligger i framkant och att utb i Smedjebacken inte är riktigt up to date. Eller är det endast två olika inriktningar. Vad frågar man efter på arbetsmarknaden? Tacksam för snabbt svar. Mvh Anneli

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej, Anneli,
    är det de rätta utbildningarna:
    http://www.yhguiden.se/utbildning/goteborgs-stad-utbildning/pedagogisk-vagledare-vid-funktionshinder
    och
    http://www.yhutbildningar.se/Omsorgspedagog_inriktning_neuropsykiatri_134300.htm

    och jag undrar i så fall om du vill & kan studera på distans?
    Svara på mina frågor och jag ger dig ett utförligare svar.

    Med vänlig hälsning
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare
    HEJ, IGEN!
    Jag har samrått med kollegorna & vi kom fram till att det är lika stora chanser att få jobb efter båda de utbildningarna. Den ena utbildningen är på distans och det är speciellt att läsa på distans: det passar vissa personer mycket bra & passar inte andra så bra eller inte alls.
    Har du tidigare läst på distans? Trivs du med det?

    Du får gärna återkomma, så skall vi försöka ge dig ett ännu bättre svar!
    Lycka till med dina studier!
    Milla SYV