maksun
    jag vill bli systemutvecklare, civilingenjör eller byggingenjör vilken linje ska jag gå?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, Systemutvecklare kräver på vissa högskolor "bara" Matte 2 så där kan man bli behörig även från andra högskoleförberedande program än Natur eller Teknikprogrammet. Civilingenjör och Byggingenjör kräver dock mycket mer matte och fysik som man skaffar sig på Teknik alternativt på Naturvetenskapliga programmet. /Lena, Syv