abir
    Hej! Har en fundering på socialpsykiatrisk vård utbildning. Vilka universitet/högskolor kan man studera på förutom högskolan väst i Trollhättan? Vilken arbetstitel får man? Hur mycket tjänar man? Är utbildningen ny? Hittar inte mycket fakta om den?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Abir,
    Om jag förstår dig rätt, är du intresserad av den här utbildningen hv.se/utbildning/program/socialpsykiatrisk-vård. På den utbildningen läser man mot Filosofie kandidatexamen med huvudområdet Vårdvetenskap.

    Du frågar om utbildningen är Ny. Programmet Socialpsykiatrisk vård startades år 2010 dvs för 8 år sedan. Utbildningen är "mer eller mindre Unik" - jag kan i alla fall inte hitta någon annan utbildning med exakt samma innehåll och upplägg...
    Frågor om den utbildningens innehåll hänvisas till [email protected] och för övrigt kan du maila till [email protected]

    Ang. lön om 3-4 år är det omöjligt att ge ett pålitligt svar. Programmet du är intresserad av är på 3 år... och sedan gäller det också att Få jobb. Får man inte jobb, får man ingen lön ... och det finns ju tyvärr inte jobbgarantin.

    Hoppas någonting i mitt svar blir till hjälp!
    ANNA